مراسم دانش آموختگی سال 1402-1401 برگزار شد

برگزاری آیین دانش‌آموختگی بیش از 2000 نخبه‌ی دانشگاه صنعتی شریف با حضور معاون رئیس‌جمهور در روز پنجشنبه 14 تیر برگزار گردید

دکتر سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در آغاز مراسم طی سخنانی گفت: امروز یکی از روزهای پر افتخار برای دانشگاه صنعتی شریف است. گرد هم آمده‌ایم تا دستاوردهای فرزندان برومند این دانشگاه را که با تلاش و کوشش بی وقفه خود، مراحل مختلف تحصیلی را پشت سر گذاشته‌اند جشن بگیریم. این مراسم نمادی از موفقیت، پشتکار و آرزوهای بزرگ شماست.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در ادامه صحبت‌های خود به ارائه آماری از میزان دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف از بدو تأسیس تا کنون پرداخت و گفت: تعداد کل فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف از بدو تاسیس تاکنون 67  هزار 975 نفر بوده است. که به طور کلی تعداد؛ 2618 نفر در مقطع دکتری، 27676 نفر مقطع کارشناسی‌ارشد و 37681 نفر مقطع کارشناسی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند. در این دوره نیز بیش از 2200 نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند که این تعداد شامل؛ 153 نفر در مقطع دکتری، 1061 نفر در مقطع کارشناسی‌ارشد و 995 نفر در مقطع کارشناسی است.

همچنین در این مراسم از اساتید و دانش آموختگان برتر دانشگاه تقدیر بعمل آمد. در این میان از جناب آقای دکتر مهران واعظی نیز به عنوان دانش آموخته برتر مقطع دکتری از مرکز نانو پژوهشکده جامع علوم و فناوری های همگرا تقدیر شد.